biuro@homedom.pl
+48 601 527 530
ZASADY I INFORMACJE:
użyte dalej słowo "Przedsiębiorca" oznacza: Alicja Wodka Kancelaria Radcy Prawnego z siedzibą w Myślenicach (32-400) przy ul. Niepodległości 3/1, NIP 6811875215, REGON 383222583
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - Dz. Urz. UE L 2016 Nr 119) - RODO - informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Alicja Wodka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Alicja Wodka Kancelaria Radcy Prawnego z siedzibą w Myślenicach (32-400) przy ul. Niepodległości 3/1, nr tel. +48 601 527 530, adres e-mail: biuro@homedom.pl.
2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu: udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane drogą elektroniczną oraz realizacji usługi drogą elektroniczną - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz w celu analityki internetowej. Usługa oznacza usługę udzielenia pomocy prawnej online tj. usługę udzielenia pomocy prawnej drogą elektroniczną w zakresie będącym przedmiotem oferty Kancelarii (oferta Kancelarii podana jest na stronie internetowej Kancelarii).
3. Dane udostępnione przez Państwa nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane procesowi profilowania.
4. Odbiorcą Państwa danych osobowych są wyłącznie: administrator, podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych zgodnie z prawem oraz podmioty uczestniczące w realizacji usługi w zakresie niezbędnym. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane przez administratora innym osobom trzecim.
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania umowy, jak również przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z tą umową, czyli przez okres 3 lat od wygaśnięcia umowy, a także do momentu ustania przetwarzania danych w celach analityki internetowej - na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO - prawnie usprawiedliwiony interes administratora (np. przedawnienie ewentualnych roszczeń) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO - przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, art. 6 ust. 1 lit b) RODO - do momentu wykonania umowy oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO - do momentu wycofania zgody.
6. Przysługuje Państwu prawo:
a) dostępu - uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO),
b) do otrzymania kopii danych - uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO),
c) do sprostowania - żądania sprostowania dotyczących Państwa danych osobowych, które są nieprawdziwe lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO),
d) do usunięcia danych - żądania usunięcia Państwa danych osobowych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO),
e) do ograniczenia przetwarzania - żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:
- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych - na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięcia, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
- administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą,
f) do przenoszenia danych - otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych Państwa dotyczących, które dostarczyli Państwo administratorowi oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),
g) do sprzeciwu - wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO),
h) do cofnięcia zgody w każdym momencie i bez podawania przyczyny, lecz przetwarzanie danych osobowych dokonane przed cofnięciem zgody nadal pozostanie zgodne z prawem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez administratora danych osobowych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.
7. Aby móc skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z administratorem, wykorzystując podane powyżej dane kontaktowe, i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
8. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, z którym można skontaktować się listownie (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) lub przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie internetowej: httos://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt, albo telefonicznie pod numerem telefonu: (22) 531 03 01.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które strona internetowa zapisuje na komputerze lub urządzeniu przenośnym użytkownika w chwili jej przeglądania. W ten sposób strona internetowa zapamiętuje preferencje użytkownika (np. nazwa użytkownika, język itp.). Dzięki cookies nie trzeba podczas przeglądania danej strony internetowej za każdym razem wprowadzać tych samych danych. Podczas korzystania ze stron internetowych automatycznie zbierane są dane w postaci: adresu IP użytkownika, nazwy domeny, typu przeglądarki, typu systemu operacyjnego.
Pliki cookies stosowane są m.in. w celu:
-
dostosowania stron internetowych do preferencji użytkownika i optymalizacji korzystania z nich (strony internetowe wyświetlają się w sposób odpowiednio dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika),
-
utrzymania sesji użytkownika strony internetowej po zalogowaniu (użytkownik nie musi za każdym razem wpisywać loginu i hasła)
-
dostosowania treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań użytkownika,
-
zbierania danych wykorzystywanych do sporządzania anonimowych statystyk dotyczących korzystania ze stron internetowych.
Podczas przeglądania stron internetowych stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
-
wydajnościowe cookies - umożliwiające zbieranie informacji o tym, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych,
-
funkcjonalne pliki cookies - rejestrujące wybory dokonywane przez użytkowników, w tym zmian np. rozmiaru tekstu, rodzaju czcionki,
-
niezbędne pliki cookies - umożliwiające korzystanie z usług dostępnych na stronach internetowych.
Ponadto stosowane są pliki cookies o charakterze tymczasowych (sesyjnym) oraz stałym. Tymczasowe przechowywane są na urządzeniu użytkownika do czasu wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Stałe natomiast przechowywane są przez określony czas, który zależny jest od parametrów zawartych w pliku cookie.
Każdy użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia plików cookies (wszystkich lub wybranych) w ustawieniach wyszukiwarki. Może również dokonać konfiguracji swojej przeglądarki pod względem zablokowania automatycznego akceptowania plików cookies lub uzyskania każdorazowo informacji o przesyłaniu plików na urzędzie użytkownika. Informacje o obsłudze plików cookies oraz możliwych konfiguracjach dostępne są w ustawieniach przeglądarki. Wprowadzenie ograniczeń dotyczących stosowania plików cookies może jednak wpłynąć na dostępność i funkcjonowanie strony internetowej (akceptacja plików cookies konieczna jest bowiem w przypadku np. możliwości korzystania z systemu rejestracji usług, poczty itp.).
Przedsiębiorca korzysta z usługi Google Analytics (analityka internetowa), która służy do pobierania danych o użytkownikach korzystających ze strony internetowej, przetwarzania informacji, konfigurowania ich i raportowania. Więcej o tym, w jaki sposób Google Analytics zbiera dane można przeczytać tutaj.
Zgodę na przechowywanie lub uzyskanie dostępu do cookies przez Przedsiębiorcę na urządzeniu użytkownika strony wyraża on za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Zgoda na dostęp do cookies widoczna jest w okienku pojawiającym się na stronie głównej witryny.
Informacje zbierane przez Przedsiębiorcę w związku z korzystaniem przez użytkownika ze strony internetowej wykorzystywane są jedynie w celu: zapewnienia prawidłowego działania witryny, w celach statystycznych oraz w celach optymalizacji korzystania ze strony internetowej przez użytkownika.
Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z pewnymi zagrożeniami związanymi z cyberprzestępstwami. Przedsiębiorca dokłada wszelkich niezbędnych starań, aby informacje, w szczególności Raport wysyłany do Konsumenta, pozbawione były wszelkiego rodzaju zagrożeń, w tym wirusów komputerowych oraz podejmuje działania, aby zminimalizować ryzyko występiania ewentualych zagrożeń. Przedsiębiorca nie korzysta ze specjalnego oprogramowania do wysyłania danych, a wszelkie informacje do Konsumenta wysyłane są za pomocą poczty internetowej hostowanej na serwerach firmy OVH.
Niemniej jednak korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną, użytkownicy takich usług mogą być potencjalnie narażeni na m.in.:
-
możliwość otrzymania spamu tj. niezamówionej informacji reklamowej przekazywanej drogą elektroniczną,
-
obecność i działanie oprogramowania typu malwere (natrętnego oprogramowania), w tym wirusów komputerowych,
-
obecność i działanie robaków internetowych (worm) tj. szkodliwego oprogramowania zdolnego do samopowielania,
-
możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware tj. oprogramowania szpiegującego działania użytkownika w internecie,
-
możliwość narażenia na cracking lub phishing tj. przełamania zabezpieczeń i pozyskiwania informacji poufnych,
-
piractwo komputerowe,
-
sniffing tj. niedozwolony podsłuch,
-
możliwość narażenia na działanie innego niechcianego lub złośliwego oprogramowania.
W celu uniknięcia ww. potencjalnego zagrożenia, użytkownicy stron internetowych, w tym konsumenci usług świadczonych drogą elektroniczną powinni zabezpieczyć urządzenia elektroniczne podłączone do sieci internet w programy antywirusowe oraz zaporę sieciową (firewall) oraz poddawać je stałej aktualizacji. Podejmowane środki ochrony nie zapewniają jednak pełnej ochrony przed możliwością ingerencji przez osoby trzecie oraz wystąpienia zagrożenia.