top of page

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRAWNYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Informacje podstawowe:

Niniejszy Regulamin (dalej: Regulamin) określa rodzaje, zakres i warunki świadczonych usług prawnych drogą elektroniczną przez Kancelarię, sposób zawierania i rozwiązywania ww. umów oraz tryb postępowania reklamacyjnego, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. z dnia 6 lutego 2020 r. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).

Usługi prawne, o których mowa w niniejszym Regulaminie, świadczone są przez radcę prawnego Alicję Wodkę, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Alicja Wodka Kancelaria Radcy Prawnego z siedzibą w Myślenicach (32-400) ul. Niepodległości 3, NIP 6811875215, REGON 383222583 (organ rejestrujący: Minister Rozwoju i Technologii) - zwaną dalej: Kancelarią.

 

Dane kontatowe:

r. pr. Alicja Wodka

e-mail: biuro@homedom.pl

tel. +48 601 527 530

Słowniczek:

Strona internetowa Kancelarii - oznacza stronę internetową o adresie: www.homedom.pl działającą za pomocą sieci internet,

Przedsiębiorca, Kancelaria - oznacza Alicja Wodka Kancelaria Radcy Prawnego z siedzibą w Myślenicach (32-400) ul. Niepodległości 3, NIP 6811875215, REGON 383222583,

Klient - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę z Kancelarią w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (Konsument), a także osobę będącą przedsiębiorcą (podmiotem gospodarczym) tj. osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej prowadzącą działalność gospodarczą zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami i zawierającą Umowę z Kancelarią,

Konsument - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę w celu niezwiązanym bezpośredniego z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,

Polityka prywatności - oznacza zasady określające zakres, cele i sposoby przetwarzania przez Kancelarię danych osobowych Klientów,

Świadczenie usług drogą elektroniczną - oznacza wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne,

Usługa udzielenia pomocy prawnej online (dalej: Usługa prawna) - oznacza usługę udzielenia pomocy prawnej drogą elektroniczną tj. za pomocą środków komunikacji elektronicznej (w szczególności poprzez e-mail) w zakresie będącym przedmiotem oferty Kancelarii (oferta Kancelarii podana jest na stronie internetowej Kancelarii),

Umowa o udzielenie pomocy prawnej online (dalej: Umowa) - oznacza umowę o świadczenie usługi udzielenia pomocy prawnej online (Usługi prawnej) zawartą między Kancelarią a Klientem na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie,

Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie,

Dzień roboczy - oznacza dzień powszedni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem przypadających w tych dniach dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni świątecznych.

A. Postanowienia ogólne:

 

  1. Kancelaria świadczy Usługi prawne wyłącznie z zakresu prawnej problematyki nieruchomości gruntowych.

  2. Usługi prawne świadczone są przez Kancelarię poprzez:

    • pocztę elektroniczną (adres e-mail: biuro@homedom.pl),

    • formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej Kancelarii tj. www.homedom.pl,

    • inne środki komunikowania się na odległość tj. telefon, komunikatory elektroniczne (online).

  3. Kancelaria świadczy Usługi prawne na podstawie zawartej z Klientem Umowy zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. Udzielenie pełnomocnictwa Kancelarii równoznaczne jest z zawarciem Umowy.

  4. Usługi prawne wykonywane przez Kancelarię są świadczone w ramach tzw. umowy starannego działania co oznacza, że jej celem jest wykonywanie określonych czynności, które mogą, ale nie muszą zmierzać do osiągnięcia określonego rezultatu. Kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ostateczne skutki prawne i/lub ekonomiczne wynikające z zastosowania w praktyce przez Klienta udzielonych porad prawnych.

  5. Wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego korzystania z Usługi prawnej: połączenie z siecią Internet, przeglądarka internetowa stron WWW, posiadanie własnego adresu poczty elektronicznej.

  6. W celu zamówienia i realizacji Usługi prawnej konieczne jest posiadanie dostępu do sieci Internet, czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej oraz w razie konieczności przesłania plików programu umożliwiającego bezproblemowe odczytanie plików w formacie pdf.

  7. W celu nawiązania kontaktu z Kancelarią za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Kancelarii konieczne jest wpisanie w rubryce "e-mail" poprawnego adresu e-mail oraz wpisanie treści zapytania w rubryce "napisz komunikat". ". Następnie konieczne potwierdzenie poprzez zaznaczenie pola wyboru: 1) oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu, 2) akceptacji zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz 3) pola wyboru "nie jestem robotem" zastosowanego w celu zabezpieczenia formularza kontaktowego przed przesyłaniem danych przez maszynę/program podszywający się pod Użytkownika strony. Po wypełnieniu formularza kontaktowego oraz kliknięciu przycisku "Prześlij" pojawi się informacja o poprawnym przesłaniu wiadomości. W  innym przypadku pojawi się komunikat o błędnym wypełnieniu formularza i wskazaniu elementów do jego poprawy.

  8. W celu zadania zapytania za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Kancelarii (w zakładce – Porada ONLINE) konieczne jest podanie swojego imienia oraz adresu e-mail, a także wpisanie treści zapytania w rubryce "przedstaw swój problem i zadaj pytania". Następnie konieczne potwierdzenie poprzez zaznaczenie pola wyboru: 1) zapoznania się z treścią Regulaminu korzystania ze strony internetowej i akceptacji jego postanowień, 2) zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacji jego postanowień oraz 3) akceptacji zgody na przetwarzanie danych osobowych. Konieczne jest również potwierdzenie poprzez zaznaczenie pola wyboru "nie jestem robotem" zastosowanego w celu zabezpieczenia formularza kontaktowego przed przesyłaniem danych przez maszynę/program podszywający się pod Użytkownika strony. Po wypełnieniu formularza kontaktowego oraz kliknięciu przycisku "Prześlij" pojawi się informacja o poprawnym przesłaniu wiadomości. W  innym przypadku pojawi się komunikat o błędnym wypełnieniu formularza i wskazaniu elementów do jego poprawy.

  9. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Kancelaria nie będzie przyjmowała żadnych materiałów i zapytań, których treść byłaby sprzeczna z przepisami prawa obowiązującymi na terenie Polski.

  10. Wszystkie treści przesyłane przez Kancelarię do Klienta są sporządzone w języku polskim.

  11. Kancelaria przestrzega zbioru zasad etycznych, które zostały określone w Kodeksie Etyki Radcy Prawnego dostępnym na stronie internetowej Krajowej Izby Radców Prawnych.

B. Zasady świadczenia Usług prawnych:

 

  1. Kancelaria świadczy następujące Usługi prawne:

    • konsultacje prawne online - analiza prawna zgłoszonego pytania/problemu prawnego i udzielenie porady prawnej w formie online (treść elektroniczna np. e-mail), w formie ustnej (telefonicznej) lub w ramach wideokonferencji,

    • opracowanie pism online - opracowanie projektu pisma procesowego lub innego pisma o charakterze prawnym, w szczególności projektu: umowy, pisma przedprocesowego, pisma procesowego lub innego dokumentu zamówionego przez Klienta i przesłanie go na adres poczty elektronicznej Klienta,

    • audyt nieruchomości online – przeprowadzanie analizy stanu prawnego i faktycznego nieruchomości gruntowej dokonane w formie online,

    • sporządzanie opinii prawnych online - opracowanie pisemnej opinii prawnej i przesłanie jej na adres poczty elektronicznej Klienta,

    • sporządzanie projektów aktów prawnych online - opracowanie np. regulaminu, statutu itp. i przesłanie ich na adres poczty elektronicznej Klienta.

  2. Usługa prawna wykonywana jest w ciągu dni roboczych w godzinach pracy Kancelarii tj. od godz. 9:00 do godz. 16:00.

  3. Czas wykonania Usługi prawnej zależny jest od zakresu i charakteru Usługi prawnej oraz zakresu udostępnionych Kancelarii przez Klienta materiałów/dokumentów.

  4. Usługa prawna wykonywana jest na podstawie udostępnionych tj. przesłanych przez Klienta na adres poczty elektronicznej Kancelarii materiałów/dokumentów i danych oraz w oparciu o stan faktyczny przedstawiony przez Klienta. Kancelaria jest uprawniona do zadawania Klientowi dodatkowych pytań. Kancelaria może korzystać z materiałów/dokumentów dostępnych publicznie (np. opublikowanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, zapisów księgi wieczystej online itp.).

C. Procedura zamówienia usługi prawnej oraz zawierania umów:

  1. Procedura zamówienia wykonania Usługi prawnej obejmuje następujące niezbędne czynności:

    1. zapytanie - Klient składa zapytanie w zakresie możliwości wykonania Usługi prawnej poprzez kontakt z Kancelarią w sposób określony w pkt. C.2,

    2. przesłanie oferty Kancelarii - w związku z otrzymanym zapytaniem Kancelaria przesyła Klientowi, na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w zapytaniu, odpowiedź zawierającą informacje wskazane w pkt C.4,

    3. przyjęcie przez Klienta oferty Kancelarii i zawarcie umowy o wykonanie Usługi prawnej – Klient dokonuje akceptacji oferty poprzez dokonanie płatności wynagrodzenia za realizację Usługi prawnej (chwilą akceptacji oferty jest chwila zaksięgowania płatności na koncie Kancelarii). Zaakceptowanie oferty Kancelarii równoznaczne jest z akceptacją postanowień Umowy oraz niniejszego Regulaminu, a w przypadku Konsumenta dodatkowo oświadczenia o zamówieniu z obowiązkiem zapłaty oraz zgodą na wykonanie w pełni Usługi prawnej przez Kancelarię przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – tekst jedn. z dnia 7 grudnia 2023 r. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z  późn. zm. Udzielenie pełnomocnictwa przez Klienta równoznaczne jest z  akceptacją oferty Kancelarii, niniejszego Regulaminu oraz zawarciem Umowy.

  2. Klient może złożyć Kancelarii zapytanie o możliwość wykonania Usługi prawnej poprzez wysyłanie wiadomości mailowej na adres e-mail Kancelarii: biuro@homedom.pl, a także za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Kancelarii tj. www.homedom.pl, jak również za pomocą środków komunikowania się na odległość tj. telefon, komunikatory elektroniczne (online). Klient obowiązany jest do podania danych kontaktowych, w szczególności własnego adresu poczty elektronicznej.

  3. Do złożenia zamówienia poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej Kancelarii nie jest konieczna żadna rejestracja/założenie konta.

  4. W odpowiedzi na otrzymane zapytanie, o którym mowa w pkt C.1.1. Kancelaria prześle Klientowi, na adres Klienta wskazany w zapytaniu, wiadomość mailową, o której mowa w pkt C.1.2, stanowiącą ofertę Kancelarii z informacją w szczególności o:

    1. możliwości lub braku możliwości wykonania Usługi prawnej (w przypadku braku możliwości wykonania Usługi prawnej Kancelaria nie ma obowiązku ujawnienia przyczyny swojej decyzji. Na prośbę Klienta Kancelaria może przesłać odpłatnie uzasadnienie swojej decyzji, wyjaśniające niezasadność świadczenia usługi),

    2. treści postanowień umowy o wykonanie Usługi prawnej, w szczególności o:

      1. zakresie Usługi prawnej,

      2. terminie wykonania Usługi prawnej,

      3. wysokości wynagrodzenia za wykonanie Usługi prawnej wraz z uwzględnieniem podatku VAT,

      4. sposobie i terminie zapłaty wynagrodzenia,

      5. treści ewentualnie innych postanowień umowy o wykonanie Usługi prawnej,

    3. treści postanowieniach niniejszego Regulaminu,

    4. treści oświadczeń, o których mowa w pkt C.1.3,

    5. innych informacjach wymaganych przez przepisy prawne.

  5. Wycena wykonania Usługi prawnej jest bezpłatna.

  6. Przekazane przez Kancelarię informacje, o których mowa w pkt C.4. pozostają aktualne przez okres 7 (siedmiu) dni. Po tym okresie mogą ulec zmianie, w  szczególności w zakresie terminu wykonania Usługi prawnej oraz wysokości wynagrodzenia.

  7. Zamówienie wykonania Usługi prawnej przez Klienta następuje w chwili akceptacji oferty Kancelarii tj. z chwilą zaksięgowania płatności wynagrodzenia na koncie Kancelarii, o czym mowa w pkt C.1.3.

  8. Chwilą zawarcia umowy o wykonanie Usługi prawnej między Klientem a Kancelarią jest data zaksięgowania na koncie Kancelarii płatności wynagrodzenia, co równoznaczne jest z potwierdzeniem przyjęcia oferty i wyrażeniem zgody na wykonanie Usługi prawnej. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa, chwilą zawarcia Umowy jest data otrzymania przez Kancelarię podpisanego przez Klienta pełnomocnictwa.

  9. W przypadku niezrealizowania wszystkich niezbędnych elementów procedury wyszczególnionych w pkt C.1, w szczególności braku potwierdzenia oferty Kancelarii, umowa nie zostaje zawarta.

  10. Złożenie przez Klienta dodatkowych pytań lub wniosków/próśb może zostać potraktowane przez Kancelarię jako zlecenie wykonania nowej Usługi prawnej, o czym Klient zostanie wcześniej poinformowany poprzez wysłanie wiadomości mailowej na adres mailowy podany w zapytaniu.

  11. Rozwiązanie umowy o wykonanie Usługi prawnej możliwe jest wyłącznie za obopólną pisemną zgodą Kancelarii i Klienta.

 

 

D. Sposób i termin uiszczenia wynagrodzenia:

  1. Wysokość wynagrodzenia zależna jest od zakresu Usługi prawnej, a także rodzaju i stopnia trudności sprawy. Wysokość wynagrodzenia podana jest w cenach brutto tj. zawierających podatek VAT i wyrażana jest w złotych polskich.

  2. Kancelaria informuje Klienta o wysokości wynagrodzenia w składanej ofercie, o czym mowa w pkt C.4.2.3

  3. Wraz z zakończeniem Usługi prawnej Kancelaria przesyła Klientowi, na adres poczty elektronicznej podany podczas składania zamówienia, dokument finansowy w postaci elektronicznej (fakturę VAT) potwierdzający wykonanie usługi i płatności wynagrodzenia.

  4. Zapłata wynagrodzenia dokonywana jest przelewem bankowym na numer konta Kancelarii podany w odpowiedzi na otrzymane zapytanie, o czym mowa w pkt C.4.2.4.

  5. Datą uiszczenia zapłaty wynagrodzenia jest chwila zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Kancelarii.

  6. Klient akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Kancelarię i przyjmuje do wiadomości, iż otrzyma od Kancelarii fakturę VAT wystawioną i przesłaną w formie elektronicznej w formacie pdf, bez podpisu (e-faktura).

  7. W przypadku wyrażenia przez Klienta chęci otrzymania faktury VAT w wersji papierowej, faktura zostanie wysłana na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta, o czym powinien on powiadomić Kancelarię.

 

E. Obowiązki Konsumenta oraz Kancelarii:

  1. Klient obowiązany jest do:

    1. przestrzegania postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie,

    2. posługiwania się prawdziwymi danymi osobowymi,

    3. poinformowania o każdorazowej zmianie adresu poczty elektronicznej oraz wskazania nowego adresu poczty elektronicznej,

    4. korzystania ze strony internetowej www.homedom.pl w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie szkodliwego oprogramowania lub urządzeń,

    5. nienaruszania dóbr osobistych Kancelarii,

    6. niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.

  2. W przypadku naruszenia przez Klienta obowiązku/obowiązków określonych w pkt E.1, Kancelaria uprawniona jest do odstąpienia od zawartej i jeszcze niezrealizowanej umowy wykonania Usługi prawnej.

  3. Kancelaria jest obowiązana do wykonania Usługi prawnej z uwzględnieniem zasad: starannego działania, zachowania poufności danych uzyskanych w toku podejmowanych czynności, obiektywnej i rzetelnej oceny analizowanych danych, bezstronności.

  4. Z czynności podjętych w ramach wykonania Usługi prawnej Kancelaria jest obowiązana do dostarczenia Klientowi rezultatu wykonania Usługi prawnej (np. opinii prawnej, pisma, udzielenia odpowiedzi na zapytanie) w sposób określony w zawartej Umowie.

  5. Klient ponosi wszelkie koszty postępowania sądowego lub administracyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Do kosztów tych zalicza się m.in. opłaty sądowe, opłaty skarbowe, zaliczki, koszty dokonywania wpisów itp. Kancelaria uprzedzi Klienta o obowiązku poniesienia kosztów związanych z planowaną czynnością.

 

F. Prawo odstąpienia od zawartej umowy:

  1. Konsument, który zawarł z Kancelarią umowę o wykonanie Usługi prawnej może w terminie 14 (czternastu) dni od tej umowy odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem określonym w pkt 6.6. Bieg terminu rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.

  2. Konsument może odstąpić od umowy składając Kancelarii oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, wysyłając stosowne oświadczenie w wiadomości mailowej lub za pomocą formularza kontaktowego. W tym przypadku Kancelaria ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi, w wiadomości mailowej, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W przypadku braku otrzymania potwierdzenia, Konsument winien skontaktować się z Kancelarią w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

  3. Wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty został w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu.

  4. Do zachowania terminu określonego w pkt 6.1. wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  5. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Kancelaria ma wówczas obowiązek niezwłocznego, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności.

  6. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi, gdy Kancelaria wykonała w pełni usługę za wyraźną i uprzednio wyrażoną zgodą Konsumenta, który to został poinformowany przed rozpoczęciem Usługi prawnej, iż po jej spełnieniu przez Kancelarię utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości. Niniejszym Kancelaria informuje Konsumenta, że po wykonaniu w pełni Usługi prawnej przez Kancelarię, Konsument utraci prawo do odstąpienia od Umowy, a Konsument wyraża zgodę na wykonanie w pełni Usługi prawnej przez Kancelarię przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy w rozumieniu art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

G. Procedura rozpatrywania reklamacji oraz pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. Kancelaria ponosi odpowiedzialność za zgodność wykonania Usługi prawnej z Umową na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego określających odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonania zobowiązania. 

  2. W przypadku, gdy wykonanie Usługi prawnej jest niezgodne z Umową, Klient może złożyć reklamację.

  3. Wszelkie reklamacje dotyczące wykonania Usługi prawnej przez Kancelarię należy przesłać w formie elektronicznej wysyłając wiadomość mailową z potwierdzeniem odbioru na adres e-mail: biuro@homedom.pl.

  4. Wiadomość reklamacyjna powinna zawierać w szczególności:

    • imię i nazwisko Klienta składającego reklamację,

    • wskazanie adresu e-mail Klienta składającego reklamację,

    • wskazanie reklamowanej Usługi prawnej,

    • uzasadnienie reklamacji,

    • wskazanie zakresu żądań Klienta.

  5. W ciągu 14 (czternastu) dni liczonych od dnia doręczenia reklamacji w sposób określony w pkt G.3, Kancelaria rozpatrzy reklamację oraz wyśle Klientowi składającemu reklamację odpowiedź na wskazany adres mailowy.

  6. Uwzględnienie reklamacji zobowiązuje Kancelarię do ponownego wykonania Usługi prawnej w zakresie obejmującym pierwotny przedmiot Usługi prawnej, bez pobierania dodatkowych opłat.

  7. W przypadku, gdy Klient nie zgadza się z odpowiedzią przekazaną przez Kancelarię, może dochodzić roszczeń związanych z poniesieniem szkody w wyniku niewykonania lub nieprawidłowego wykonania usługi w postępowaniu sądowym lub skorzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń.

  8. Kancelaria informuje, iż Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:

    • złożenia wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego do podmiotu uprawnionego do prowadzenia takiego postępowania. Wykaz instytucji znajduje się w Rejestrze podmiotów uprawnionych prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (tutaj znajduje się wyszukiwarka instytucji prowadzących postępowania, a także szczegółowe informacje w tym zakresie). W województwie małopolskim taką instytucją jest Inspekcja Handlowa, a  wszelkie informacje dotyczące możliwości złożenia wniosku i wszczęcia postępowania znajdują się na stronie internetowej www.krakow.wiih.gov.pl w zakładce "Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich (ADR)",

    • skorzystania z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR). W celu złożenia skargi należy wypełnić elektroniczny formularz i odnaleźć właściwy podmiot zajmujący się rozwiązywaniem sporów. Platforma dostępna jest w języku polskim. Wszelkie informacje dotyczące platformy oraz sposobu rozwiązania sporu znajdują się na stronie internetowej Platformy,

    • skorzystania z prywatnej mediacji (umownej) w sytuacji, gdy postępowanie sądowe nie zostało jeszcze wszczęte, lub z mediacji ze skierowania sądu, jeśli Konsument złożył już pozew do sądu. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/001086,

    • skorzystania z rozstrzygnięcia sporu w postępowaniu arbitrażowym prowadzonym przez sąd polubowny. Szczegółowe informacje w tym zakresie można znaleźć na stronie internetowej: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/001087,

    • zwrócenia się o pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji zajmującej się taką pomocą (np. Federacja Konsumentów). Wyszukiwarka rzeczników konsumentów znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,

    • Zasady dostępu do procedur pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na ww. stronach internetowych. Dodatkowe informacje dostępne są również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

 

H. Odpowiedzialność Kancelarii:

​​

  1. Kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ostateczne skutki prawne i/lub ekonomiczne wynikające z zastosowania w praktyce przez Klienta udzielonych porad prawnych.

  2. Kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wykonanie Usługi prawnej na podstawie danych przekazanych przez Klienta, które są niezgodne z rzeczywistym stanem faktycznym lub prawnym, niepełne, jak również nierzetelne. Uznaje się, że Usługa prawna jest rzetelnie i prawidłowo wykonana, jeżeli wynika z okoliczności faktycznych podanych przez Klienta, jak również dokumentacji przez niego przesłanej. Niedostarczenie lub niepełne dostarczenie niezbędnej dokumentacji przez Klienta nie wpływa negatywnie na rzetelność i prawidłowość wykonanej Usługi prawnej.

  3. Kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zmiany wprowadzone w sporządzonych przez Kancelarię i przesłanych Klientowi dokumentach stanowiących rezultat wykonanej Usługi prawnej na skutek ich edycji przez Klienta lub inną osobę.

  4. Kancelaria informuje, iż sporządzony przez Kancelarię dokument stanowiący rezultat wykonanej Usługi prawnej jest aktualny wyłącznie na chwilę wskazaną w tym dokumencie. Po tej chwili informacje zawarte w dokumencie mogą stać się nieaktualne, a Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną sprzeczność w tym zakresie.

  5. W zakresie umów zawartych z osobami niebędącymi Konsumentami, wysokość odszkodowania za wszelkie poniesione szkody związane z wykonaniem Usługi prawnej przez Kancelarię ograniczona jest do wysokości wynagrodzenia należnego Kancelarii za wykonanie tej Usługi.

 

 

I. Ochrona danych osobowych:

 

  1. Zasady ochrony danych osobowych zostały zamieszczone w Polityce prywatności.

  2. Informacja o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Kancelarię do systemu teleinformatycznego została zamieszczona w Informacji o cookies.

  3. Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną została zamieszczona w Informacji o zagrożeniach.

  4. Kancelaria przetwarza następujące dane osobowe Klienta niezbędne do nawiązania kontaktu oraz wykonania Usługi prawnej i zawarcia Umowy:

    • imię i nazwisko (dane osobowe konieczne do zawarcia umowy oraz wystawienia e-faktury),

    • adres zameldowania/zamieszkania (dane osobowe konieczne do zawarcia umowy oraz wystawienia e-faktury),

    • adres mailowy (e-mail) (dane osobowe konieczne do udzielenia odpowiedzi na wszelkie zapytania, realizacji zamówienia oraz umowy).

  5. Kancelaria może również przetwarzać w niezbędnym zakresie dane osobowe osób trzecich wynikające z przedłożonej przez Klienta dokumentacji, której dotyczy Usługa prawna.

  6. Uznaje się, że Klient wszedł w posiadanie przedłożonej dokumentacji, o której mowa w pkt I.5. w sposób legalny oraz posiada zgodę na udostępnienie jej Kancelarii.

 

J. Postanowienia końcowe:

 

  1. Integralną częścią Umowy zawartej między Klientem a Kancelarią jest niniejszy Regulamin.

  2. Umowa zawarta jest jedynie na czas wykonywania Usługi Prawnej. Umowa wygasa z chwilą wykonania Usługi prawnej przez Kancelarię.

  3. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o ochronie danych osobowych. 

  4. Wszelkie spory wynikające z Umowy rozpoznawać będzie właściwy miejscowo i rzeczowo sąd powszechny dla siedziby Kancelarii, z wyłączeniem Umowy zawartej z Konsumentem.

  5. Kancelaria zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego Kancelarii mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwienie Klientom korzystania z usług.

  6. Niniejszy Regulamin może ulec zmianie w każdym czasie. Do umów zawartych przed zmianą, zastosowanie ma wersja Regulaminu obowiązująca w chwili zawierania Umowy. Klient otrzyma w przesłanej wiadomości, o której mowa w pkt C.1.2 aktualnie obowiązującą wersję Regulaminu.

  7. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 lutego 2025 r.

 

Załącznik nr 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: Alicja Wodka Kancelaria Radcy Prawnego, 32-400 Myślenice, ul. Niepodległości 3/1, biuro@homedom.pl

 

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o wykonanie Usługi prawnej.

Data zawarcia umowy: ....................

Imię i nazwisko Konsumenta: ....................

Adres Konsumenta: ....................

Podpis Konsumenta: ....................

Data: ....................

---

Data obowiązywania Regulaminu: od dnia 10 lutego 2025 r.

bottom of page